Let's talk about Fellowship

Hvad er fællesskab?

Ifølge Apostlenes Gerninger, kap. 2 og vers 42, var fællesskab ét af fire ting, den første kirke fokuserede særligt meget på.

‘De holdt fast ved apostlenes lære og fællesskabet, ved brødets brydelse og ved bønnerne.’ — ApG 2:42

Ordet fællesskab bruges nogle gange som synonym for ‘menighed’ eller ‘lokal kirke,’ men i virkeligheden betyder det meget mere end dette. Fællesskab er samvær i kærlighed, tæt samhørighed, og at vandre sammen i enighed. Og det er det, vi sigter efter; at vandre tæt sammen med Gud og andre, som har det samme hjerte.

Som fællesskab mødes vi ugentligt derhjemme og deler liv med hinanden, beder sammen, og bryder brødet. Om søndagen mødes vi sammen på cafeen og tilbeder Gud, deler vidnesbyrd og har undervisning – dørene åbner kl. 14.00, hvor man kan drikke kaffe og snakke lidt sammen, og kl. 15.00 begynder vi som regel med lovsang og undervisning.

Vi tror på, at kristenlivet ikke er begrænset til om søndagen, og derfor ønsker vi, at Gud må være en del af alt det, vi gør.

Hvis du bor eller arbejder i Aalborg-området, og har lyst til at kigge forbi, er du meget velkommen – der sker altid noget på cafeen, uanset om det er at kickstarte folk, undervisning, bøn, eller bare god kaffe.

Vi ved, at Jesus gav sine disciple den befaling, at de skulle lære andre at holde de samme ting, som Han havde lært dem. Det ønsker vi at gøre. Vi ønsker at leve liv, der er Gud til behag. Vi ønsker at lære andre de ting, vi har lært af Jesus, og hjælpe dem til at gøre det samme.

Hvis du bare gerne vil deltage i lovsangen og undervisningen, kan du også gøre det. Du dukker bare op. Det glæder vi os over.

Hvis du har spørgsmål til den kristne tro, eller ønsker at vide mere om vores trosholdepunkter, kan du kontakte os personligt eller via hjemmesiden, og vi vil gøre vort bedste for at besvare dine spørgsmål.

De fleste af vores møder er på engelsk, men der vil for det meste være mulighed for oversættelse til dansk.

Vi håber på snart at se dig!

Åbningstider

Mandag
Lukket
Tirsdag
Lukket
Onsdag
12:00 - 16:00
Torsdag
12:00 - 16:00
Fredag
12:00 - 16:00
Lordag
12:00 - 16:00
Sondag
14:00 - 16:00

Har du brug for at snakke?